torsdag 12 maj 2011

Sånt jag gör när ingen ser.

Tar saker från köket och fraktar upp till mitt rum.

Fotar det.

Äter det.



onsdag 11 maj 2011

Imorgon ska jag klippa mig.

För de som känner mig väl vet de var det innebär. Panik. Inte för att det egentligen spelar någon roll hur man ser ut, och jag vet att hår växer snabbt igen. Jag bara tycker inte om att lägga så mycket makt i andras händer, att man inte kan garantera hur det kommer att bli innan - och jag blir alltid missnöjd. Utan undantag. Och sen måste man gå runt med det missnöjda tills man glömmer av att man ska vara missnöjd, det vet man aldrig hur länge det dröjer.

Tänk om frisören är ond och klipper så här fastän jag inte ber om det!

Eller att jag misslyckas med att förklara hur jag vill ha det och hon klipper mig så här


 Eller det värsta, tänk om jag får en impuls, gör något dumt och det slutar upp så här?


Nej, nu ska jag sluta tänka på det och sluta att bry mig så mycket. Det är bara hår! Sådeså.

tisdag 10 maj 2011

Annat som jag önskar mig...

Har målat från och till hela dagen, och trots att jag älskar att färglägga med filtpennor kan jag inte låta bli att bara vilja ha och vilja ha mer promarkerpennor. Det är något speciellt med de där pennorna, kanske det att man faktiskt känner sig lite professionell när man använder dem. Ett vitt papper, promarkerpennor och bra musik, det kommer man långt på!

Ni hade kanske kunnat få se något jag faktiskt har målat,
men så mycket tycker inte min kamera om mig, så nu får ni
se hur pennorna ni ska köpa till mig ser ut istället!

Fick paket idag!





måndag 9 maj 2011

Saker jag önskar mig just nu:

  • En ny, välfungerande Macdator som inte får en tillfällig stroke för att jag lägger in bilder från kameran.
  • En ny kamera, som mår bra och som kan fokusera fastän motivet inte är precis vid objektivet.
  • Ett bildredigeringsprogram. Men då måste jag ha en ny dator.


Hade jag bara fått det där så hade jag varit överlycklig.

It's a beautiful day.

Men jag är inomhus ändå, och håller på att förgås i värmen när jag städar, pysslar och donar. Hemskt, att inte vara ute när det är 20+ men jag orkar inte. DET FINNS INGET HAV HÄR. Inte minsta lilla bris kan man få, och det är inte bara det att överhettning är ett konstant tillstånd, det ger mig hemlängtan också. Det stora, blåa havet som gör att man nästan alltid fryser litegranna. Det stora, blåa havet som kan blåsa upp och bilda vågor högre än mig. Det stora, blåa havet som alltid finns där för ett svalkande dopp. Det stora, blåa havet som längtar att ta med en ut på äventyr. Jag vet att jag är skiträdd för havet emellanåt, och att jag ibland hatar det och allt salt och all kyla det drar med sig. Men alla nackdelar med havet verkar helt okej nu, nu när den varma vintern är över här och jag inte längre har det bättre rent vädermässigt än jag skulle ha det i Sverige.

Fast okej, det är ganska trevligt att kunna gå ut i shorts åtta på morgonen utan att frysa. Och träden och buskarna här är himla fina. Och jag har en massa fritid att njuta av solen i, och jag har bara två månader kvar här innan jag kommer hem till mitt hav och då vet jag inte hur länge jag kommer att behöva samsas med havet.

Förstår ni någonting av det jag säger? För jag kan inte riktigt tänka klart, jag kanske borde ta och dricka någonting innan värmen tar över.

Har fått höra att Majken ligger i havet nu, och att vi behåller henne en
sommar till. Ibland så är Gud på min sida!

Ledig måndag, precis som pappa!

Springer omkring på mitt rum och mimar med i musiken som min iPod skjuter ut rätt in i öronen medan jag försöker få någon ordning på mitt rum. Både barnen och Pernilla är lediga idag, vilket gör att jag också blir ledig och av någon anledning ville inte min lärare till skolan idag så jag slapp den biten med.
    Måste komma på saker att fylla min dag med och det känns inte jobbigt alls. Först ska det städas, sen ska jag hjälpa Lisa att handla och efter det tror jag att jag ska ta mod till mig och gå till fotobutiken och be dem framkalla mina Holga bilder. Eller så går jag hem och syr och målar, det är ju vilket som.

Nu ska jag låta Bono fortsätta sjunga om en fin dag i mina öron och påminnas om en annan väldigt fin dag än den han sjunger om medan jag försöker att få undan allt jag inte vet vad jag ska göra av här inne, kanske ska börja packa, bara 8 veckor kvar tills väskorna ska stå packade!