lördag 11 december 2010

Lucia + IKEA = Lycklig, nervös Olivia.

Nu bär det snart av, om en timme står jag utanför Svenska Kyrkan i Bryssel och väntar på att åka iväg med bil till Antwerpen (förövrigt min favoritstad i Belgien än så länge), där vi ska lussa på IKEA. Det utlovas mat och present. Vidare därifrån drar vi till IKEA Zaventem, där exakt samma sak ska utspelas. Så fort jag fick veta det blevv jag överlycklig, och det finns absolut ingen rationell förklaring till det, mer än att jag nog tycker om IKEA mer än vad som är normalt och nödvändigt.

Men inatt drömde jag om det flera gånger om. Och allt slutade hemskt och inte alls som det skulle. På Antwerpen gjorde vi riktigt dåligt ifrån oss, och det gick inte som det skulle. Och sen löstes bara Luciatåget upp, helt plötsligt vad jag någon helt annanstans utan att få varken mat eller present. När vi skulle till nästa ställe så var det helt plötsligt en filminspelning, och jag var helt plötsligt Robert Downey Jr. Jag och några till hade blivit skadade under en inspelning, och kunde inte vara med och var rädda att bli kickade ur Luciatåget/filmen. Vår mananger lovade att det inte skulle hända, och tyckte att jag skulle duscha utan att oroa mig för det. Vad jag nu gjorde i en dusch som Robert Downey Jr. kan man ju verkligen undra... Någon gång där bytte drömmen riktning och jag var mig själv igen, luciatågen bortglömda. Jag var ute och cyklade här i Bryssel, men helt plötsligt var jag på Öckerö. Jag fick panik, för jag skulle ju inte vara hemma och inte sagt till någon att jag var hemma, så jag cyklade tillbaka. Sen minns jag inget mer än att Estelle eller Fredrik gick ner i vardagsrummet och larmet satte igång och jag vaknade med ett ryck - supernervös. Jag kan ju inga av sångerna. Jag kanske måste köra bil, det har jag inte gjort på tre månader och här är inte som i Sverige när det kommer till bilkörning.

Usch och fy - men roligt ska det bli. Så det är bäst att jag går och sminkar mig nu, om jag ska hinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!