Den senaste tiden här i Bryssel har jag försökt äga på att baka cookies, speciellt eftersom jag så starkt hävdade till Stina att Subways cookies inte var något speciellt, sådana kan jag också göra. Kunde jag? NEJ! Tills idag, när jag läste alla bloggar jag följer och ramlade över detta inlägget från Söta Saker och bara var tvungen att prova. Äntligen kan jag känna mig nöjd!
Det är som de säger, tredje gången gillt. Första gången använde jag Laila's recept, men de blev varken sega eller särskilt söta. Lydia påpekade samma sak hemifrån Sverige, eftersom vi chattade under tiden jag bakade och hon blev sugen på att göra samma sak(nej, Pappa, det är INTE för att jag gjorde två saker samtidigt det blev misslyckat.). Andra gången fick Estelle hjälpa till, och vi prövade ett helt nytt recept och lät dem stå inne i ugnen alldeles för länge. Hur som helst hade det receptet inga havregryn i sig, så det ville jag ändå inte baka något mer.
Snart ska jag bada F, sedan ska jag hämta E vid bussen och då blir det fika! Synd bara att barnen inte tycker om att dricka mjölk. Och synd att mjölken i det här landet är äcklig, vill jag dricka grädde så köper jag grädde!
torsdag 17 mars 2011
Sitter på jobbet och väntar på att börja jobba
ELLER
ska snart duscha, för F vaknar när som helst och då börjar min arbetsdag.
Varför kan man inte ställa en klocka på när barn SKA vakna, så att jag liksom visste?
ELLER
ska snart duscha, för F vaknar när som helst och då börjar min arbetsdag.
Varför kan man inte ställa en klocka på när barn SKA vakna, så att jag liksom visste?
onsdag 16 mars 2011
VARNING FÖR TRÅKIG LÄSNING!
Au pair kanske är ett jobb med få jobbtimmar, men idag har jag hittills jobbat tolv och en halv timme, och jag är inte klar än. För att inte tala om all obekväm arbetstid. Men idag har varit en mysig dag, och jag är säker på att imorgon blir helt okej den också och så ber vi alla en bön att jag får vara ledig fredag dag så att jag inte bryter ihop i helgen.
Så totalt oinspirerade inlägg, och jag ber om ursäkt, men jag är själv totalt oinspirerad just nu, då blir det så!
Så totalt oinspirerade inlägg, och jag ber om ursäkt, men jag är själv totalt oinspirerad just nu, då blir det så!
Olivia vs. Olivia
Jag har inget av värde att skriva idag. Jag är hemma med F som är sjuk, han tittar på film. Snart ska jag hämta E vid bussen och efter ett tag kommer P hem. Då ska vi ha spel och pysseldag. F kommer vilja se på film, E kommer att bli avundsjuk och bli sur och P kommer att bli ledsen för att E är sur. Jag kommer att ha ont i huvudet för att jag har sovit för lite i natt.
ELLER
Idag är F hemma och är sjuk, så jag slapp gå till franskan. Han ser på film, så jag kan slappa och äta pannkakor. Snart ska jag hämta E och förhoppningsvis är hon glad idag så att vi kan äta och mysa tills P kommer hem och då var det tänkt att vi skulle pyssla och spela spel. Jag ska nog springa till affären och handla också. Ikväll blir det danska Borgen på svt 1. Helt okej.
ELLER
Idag är F hemma och är sjuk, så jag slapp gå till franskan. Han ser på film, så jag kan slappa och äta pannkakor. Snart ska jag hämta E och förhoppningsvis är hon glad idag så att vi kan äta och mysa tills P kommer hem och då var det tänkt att vi skulle pyssla och spela spel. Jag ska nog springa till affären och handla också. Ikväll blir det danska Borgen på svt 1. Helt okej.
tisdag 15 mars 2011
Nu fattas det bara löv på träden...
Utsikten (ja, om man ställer sig på en stol och öppnar fönstret och sticker ut huvudet alltså) från mitt rum tidigare idag, 17.5 grader stod termometern på. Idag hade jag inte energi nog att uppskatta det, men det är i alla fall enklare att tycka att allt är jobbigt i sol än att tycka att allt är jobbigt i regn. Tänkt positiva tankar, som min vän Oskar skulle ha sagt.
Ibland kan den enklaste saken i världen vara värd så mycket.
En vårdag för snart ett år sedan, klart att vi skulle åka till Ove's "Stans bästa stånd" och fira mitt körkort. Det var ju inte vår stad, men vem som har Öckerös bästa stånd vet jag faktiskt inte. Tror inte att vi har så många stånd...
Hur som helst så tog vi två bilar, jag hann bli stoppad av polisen(ren rutinkoll, och att vi höll på att bli dödade berodde på en 940 som blåste förbi fastän det stod en polis mitt i vägen), vi åt korv och vi lätt Anton testa hur det är att sitta i förarsätet, men vad jag vet har han fortfarande inget körkort. Det finns få saker som gör mig så lycklig som vänner, mat och bilkörning och denna dagen var det en kombination av allt detta!
Och ja, Matte åkte ensam med tjejerna.
måndag 14 mars 2011
Tänkte bara påpeka att om någon reser från Göteborg hit till mig så kostar det extremt lite pengar!
Och nej, alla resor kostar inte så lite, och nej, jag har inte ge alla husrum. Men fortfarande, 24€ euro tur och retur utan bagage är inte att leka med!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

