fredag 14 januari 2011

Jag blev precis ägd.

Frida Kullingsjö: kan inte hjälpa det.. men Jacob i långt hår i andra filmen.. mhmmm
Olivia Christoffersson: nej, lägg av!
Olivia Christoffersson: frida, han ser ut som en bebis med mycket muskler!
Frida Kullingsjö: men jag gillar muckler
Olivia Christoffersson: muckler? ;)
Frida Kullingsjö: jaaa muckler
Olivia Christoffersson: men hans muskler är så... snabbt uppbyggda. det syns att han bara pumpat
Frida Kullingsjö: och det syns att Edward inte har varken pumpat eller lyft ett mjölkpaket.

Jag anser mig ägd.

Kalopps eller kaloops?

Innan jag åkte så var mitt favoritskämt att jag skulle vara ett kap när jag kommer hem, en tjej som kan ta hand om barn och laga god mat, vad mer kan man önska sig? Fast kanske är det så att de flesta inte blir så imponerade när jag säger att jag gjorde kalops alldeles själv igår, som till på köpet blev så god att Pernilla ville göra en High-five med mig. Hur som helst, om min framtida man inte förstår innebörden av att jag kan göra kalops får jag tvinga honom att äta den - för det vet ju alla, att vägen till en mans hjärta går genom hans mage!


Och till och med du och jag Rebecca vill äta den, för löken som fick koka
med ett tag hamnade i slasken innan grytan hamnade på bordet!

onsdag 12 januari 2011

Ha!

Jag är redan hemma, har till och med hunnit vara hemma ett litet tag. Och inte för att det gick så dåligt på provet att jag inte hade någonting att skriva. Nej, det gick faktiskt nästan bra. Det är inte så mycket som krävs för att bli godkänd, och det tror jag att jag kan klara. Jag kunde inte hjälpa att tjuvkika på tjejen bredvid mig. Hon hade knappt svarat någonting och satt ändå och fuskade. Jag fuskade INTE. Få inte för höga förväntingar på mig nu, det gick nog inte superbra, bara väldigt mycket bättre än förväntat. Nu är det bara taldelen kvar, och på måndag är jag ledig. FINT!

Dags för franskaprov nr. 1

Om en halv timme börjar mitt första riktiga franskaprov. Jag var nog lite för stöddig när jag åkte hemifrån i somras, för jag kan inte alls så mycket franska som jag borde kunna efter så här lång tid. Och jag kan skylla så mycket jag vill på att vi bara pratar svenska i huset, att jag klarar mig på svenska och engelska med alla vänner och på stan, det handlar ju egentligen bara om att jag inte har pluggat tillräckligt mycket.
   Efter dessa prov kanske det blir förändring på det. Eller så kommer det att bli minst lika illa.

Önska mig lycka till, det kan behövas!

tisdag 11 januari 2011

måndag 10 januari 2011

Gömställen för en girig.

Kanske borde jag byta namn på bloggen till godisbloggen, det verkar handla mycket om det just nu. Jag tänkte egentligen bara visa er hur mycket godis jag har samlat på mig här. Det är synd att hälften av det inte ens är gott och det som är verkligt gott är köpt i Sverige. För er som missat att ge mig födelsedagspresent eller julklapp men känner att ni skulle vilja göra det kan gärna skicka mig en godispåse. Det som önskas är bubbliz, filidutter, djungelvrål, bildäck, alla typer av melongodisar, cola-bilar, all typ av laktris UTOM salta balkar eller annan typ av sötlaktris. Skicka heller inte zoo eller ferraribilar. Känn er fria att utelämna choklad, men skicka gärna med några punschpraliner. Blir ni osäkra på vad allt godis är för något, vänd er till Susanna Claesson, adress finns att hämta hos mig.
Tack på förhand!



lördag 8 januari 2011

Jag känner mig själv allt för väl!

















Det är tur att mitt nyårslöfte inte var att sluta äta godis, för det går dåååååligt med det!